maanantai 12. tammikuuta 2015

Kynttilälyhty ja feikkikynttilät

Heips!

Alkutalvesta kaivoin kellarin uumenista vanhan lyhtymme. Lyhty on todella yksinkertainen ja näkyy olevan ruosteessakin. Tämän aion ehdottomasti myöhemmin maalata sekä peltiosiltaan että lisäksi kuviomaalata laseihin. 


Pikatuunaus lumihiutale-tarroilla sai kiireiden vuoksi riittää täksi talveksi.


Mutta se, miksi päätin postailla tästä pikatuunauksesta oli oikeastaan nuo kynttilät.
Kotonani palaa harvakseltaan kynttilöitä, mutta ehdottomasti aitoja sellaisia, vaikka vastaavatkin päästöiltään passiivista tupakointia...


Mutta ulos kynttilälyhtyyn ostin kokeeksi ledi-kynttilät, jotka olen asettanut syttymään joka ilta klo 16 ja palavat n. 6 tuntia hieman vilkkuen, vaikuttaen siis oikeilta kynttilöiltä.


Tähän olen ollut tyytyväinen, patterit ovat kestäneet hyvin, kertaalleen ne olen vaihtanut. 
Tosin talvikin on ollut pakkasen puolesta leuto. Hyvin toimivat ulkonakin!! :)

"feikkikynttilöiden" tunnelmista nauttien,
Satu


2 kommenttia:

  1. Tuo tähtikoristehan on aivan upea ja sopii hyvin tuohon lyhtyyn. Itsellänikin noita samoja ledikynttilöitä ja näyttävät kyllä niin aidoilta. Minä ostin myös aikoinaan ledihautakynttilöitä, purin ne niin, että jäin vain sisus ja " liekki". Ne palaa minulla ulkona lyhdyissä koko talven. patterit kestävät siis useita kuukausia. Säästyy vaivaa, kun ei tarvitse käydä sytyttelemässä niitä yhtenään. terkuin Liisa

    VastaaPoista
  2. Juuri näin, kynttilän loistetta omaksi ja naapureiden iloksi vähällä vaivalla!!! :)

    VastaaPoista